Je verhoogt je omzet
De belangrijkste reden om aan de slag te gaan met conversie optimalisatie is natuurlijk om je omzet te verhogen. Wat je namelijk vaak ziet bij nieuwe websites of webshops, is dat ze niet de kennis en expertise inschakelen van een ervaren marketing bureau. Deze bureaus hebben vaak al honderden websites of shops gemaakt en weten daarom dus ook precies wat wel of juist niet werk. Zo is het belangrijk dat de menustructuur juist is, waardoor de bezoeker eenvoudig door je website kan navigeren, maar is het ook belangrijk dat er contactgegevens zichtbaar zijn. Dit geeft de bezoeker namelijk vertrouwen, waardoor de kans op een uiteindelijk actie vele malen groter is, dan wanneer deze informatie ‘verstopt’ is. Belang is dus om ervoor te zorgen dat alles goed vindbaar is op je website en dat je klant snel kan vinden wat hij of zij zoekt. Wist je namelijk dat een laadtijd van langer dan 3 seconden ten koste gaat van je conversie?
Je maakt het je bezoekers makkelijker
Wanneer we het hebben over CRO, dan hebben we het niet alleen over het op de juiste posities plaatsen van een bestelknop. We hebben het hierbij namelijk ook over het navigeren door de website. Wanneer een bezoeker namelijk meerdere lagen door moet om uiteindelijk daar te komen waar ze moeten zijn, dan is de kans dat ze vroegtijdig afhaken natuurlijk vele malen groter. Als stelregel kun je daarom dan ook het beste hanteren dat ze niet vaker dan 3 tot 4 keer hoeven te klikken. Dat wil dus zeggen een hoofdcategorie, subcategorie, eventueel nog een subcategorie en dan het product. Om je een voorbeeld te geven kijken we naar de categorie schoenen. Je kunt kiezen voor schoenen, heren/dames, merk en dan product. Ook kun je allerlei andere structuren bedenken. Juist dit maakt het dat het A/B testen zo ontzettend belangrijk is. Bij Daar-om.nl zijn ze gespecialiseerd in het optimaliseren van je conversie, waardoor je meer omzet weet te halen uit hetzelfde aantal bezoekers.